گیج فشار برند ویکی

گیج فشار برند ویکی

گیج فشار ویکی،ساخته شده توسط یک شرکت معتبر آلمانی است که به عنوان یک شرکت مشهور و متخصص در زمینه ساخت تجهیزات ابزار دقیق و فناوری های اندازه گیری شناخته می شود. فعالیت شرکت ویکا به بیش از 60 سال قبل باز می گردد و پیشرو در ساخت ابزارهای اندازه گیری فشار مکانیکی (فشار سنج) است.

تاریخچه شرکت گیج فشار ویکی

شرکت ویکی به عنوان یک شرکت آلمانی در بیش از 40 کشور جهان فعالیت می کند و محصولات خود را در دو کشور آلمان و لهستان تولید می کند. مقیاس پوشش گیج فشار ویکی از 0…0.5 میلی بار تا 0.6000 بار متغیر است و دقت نشان دهنده تا 0.1٪ متغیر است. این محصول برای نیازهای مختلف در ابزار دقیق صنعتی و فرآیندی، عناصر فشار در آلیاژهای مس، فولاد ضد زنگ یا مواد خاص موجود است.

 

گیج فشار چیست؟

گیج های فشار ابزاری برای نمایش و اندازه گیری فشار محیط هستند. فشارسنج ها دستگاه های اندازه گیری فشار با عناصر فشار الاستیک هستند که میلیون ها بار در کاربردهای مختلف صنعتی مورد استفاده قرار گرفته اند.

فشار سنج ویکی چگونه کار می کند؟

فشار سنج ویکی چگونه کار می کند؟

در فناوری اندازه گیری صنعتی، از دو نوع فشار سنج  لوله بوردون و دیافراگمی استفاده می کنند. آنها اصول عملکردی متفاوتی دارند و بنابراین برای کاربردهای مختلف مناسب هستند. با فشار سنج های لوله بوردون، فشار توسط یک لوله بوردون اندازه گیری می شود. داخل کیس یک لوله خمیده وجود دارد که محیط وارد آن شده و باعث انبساط لوله بوردون می شود. این کشش از طریق یک پیوند و یک قطعه دندانه دار به حرکت منتقل می شود و به صورت انحراف مربوطه بر روی صفحه نمایش داده می شود.

 

فشار سنج ویکی از چه ماده ای باید ساخته شود؟

WIKA همه اشکال مورد رایج را ارائه می دهد. جنس پلاستیکی با سیستم اندازه گیری آلیاژ مس برای محیط های خنثی مثل هوای فشرده، آب و روغن کافی است. برای کاربردهای هیدرولیک، شرکت ویکی یک محفظه کروم مقاوم با پرکننده گلیسیرین را توصیه کرده که سیستم اندازه گیری را در برابر لرزش مرطوب می کند.

 

انواع گیج فشار ویکی

گیج های فشار ویکی بسته به نوع آنها متفاوت عمل می کنند. در ادامه به تعدادی از انواع گیج های فشار WIKA و مزایای استفاده از آنها اشاره میکنیم :

گیج فشار لوله بوردون (0.6 تا 7000 بار)

زمینه کاربرد این فشارسنج ها با لوله های بوردون محیط های مایع و گاز می باشد. برای اندازه گیری وظایف در محیط های تهاجمی، نه خیلی چسبناک و بی شکل، حتی در محیط های تهاجمی، انواع فولاد ضد زنگ مناسب هستند.

 

گیج فشار با المنت دیافراگمی برای ایمنی اضافه بار بالا (16 mbar … 40 bar)

این فشارسنج ها با المان های فشار دیافراگمی برای محیط های گازی و مایع و تهاجمی مناسب هستند. گیج های فشار با فلنج های اتصال باز حتی برای رسانه های بسیار چسبناک و آلوده در محیط های تهاجمی مناسب هستند.

 

گیج فشار با المنت کپسولی برای فشارهای بسیار کم (2.5…600 mbar)

زمینه کاربرد این فشارسنج ها محیط های گازی است. محدوده مقیاس بین 0…2.5 mbar و 0…1000 mbar در کلاس های دقت از 0.1 تا 2.5 است. ساختار این فشارسنج ها از دو دیافراگم دایره ای موجدار تشکیل شده است که با یک مهر و موم ضد فشار به دور لبه متصل می شوند.

گیج فشار مطلق

فشارسنج های مطلق زمانی استفاده می شوند که فشارهای اندازه گیری شده مستقل از نوسانات فشار طبیعی اتمسفر باشد.

 

گیج های فشار دیفرانسیل

گیج های فشار دیفرانسیل با طیف زیادی از عناصر فشار کار می کنند. در نتیجه، محدوده اندازه گیری از 0…0.5 mbar تا 0…1000 bar و فشارهای ساکن تا 400 بار امکان پذیر است. آنها همچنین برای نظارت بر فشار بیش از حد در اتاق های تمیز و اندازه گیری سطوح در مخازن و برای کنترل ایستگاه های پمپاژ مناسب هستند.

 

گیج فشار برای اندازه گیری فشار گیج منفی (گیج فشار خلاء)

گیج های فشار WIKA نه تنها برای اندازه گیری فشار مثبت، بلکه برای اندازه گیری فشار گیج منفی نیز قابل استفاده هستند. به محض اینکه فشار مطلق کمتر از فشار اتمسفر باشد به آن فشار گیج منفی می گویند. قبلا این فشارسنج با علامت منفی نیز کم فشار تعیین شده بود. برای جلوگیری از سوء تفاهم هایی که ممکن است از علامت ایجاد شود، امروزه دیگر از نام “کم فشار” استفاده نمی شود.

قیمت و فروش گیج فشار ویکی

قیمت و فروش گیج فشار ویکی

تنوع در انواع گیج فشار ویکی و کیفیت بالا ،این برند را به یکی از محبوب ترین برندهای بین المللی در زمینه ابزار دقیق تبدیل کرده اند. ارائه امکانات پیشرفته تولید در تمامی بازارهای مرکزی، نگهداری و تعمیر انواع تاسیسات، نصب و راه اندازی تجهیزات و همچنین وجود گروه های حرفه ای و مجرب، ویکی را به برندی قابل اعتماد در بین شرکت های نفت، پالایشگاه ها و سایر صنایع تبدیل کرده است.

لازم به ذکر است در حال حاضر نمایندگی رسمی ویکا در ایران وجود ندارد و به دلیل نوسانات بازار قیمت گیج های فشار ویکی متغیر است .
لذا جهت خرید مطمئن می توانید با شماره تماس شرکت و استعلام از اخرین قیمت های این محصول پر فروش با مشاورین مجرب ما در ارتباط باشید.

×