مزایای کنتور آب هوشمند

مزایای کنتور آب هوشمند

کنتورهای آب در طول تاریخ با تحولاتی روبرو شده و به همین دلیل انواع و اقسام این کنتورها ساخته و در بازار عرضه می شوند‌. یکی از مدل های این کنتورها نوع هوشمند است. استفاده از این کنتورها با استقبال بی نظیری از سوی کاربران مواجه شده است. به همین دلیل در این مطلب به بررسی مزایای کنتور آب هوشمند می پردازیم تا با آن بیشتر آشنا شویم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

کنتور آب هوشمند چیست؟

این روزها اکثر وسایل و تجهیزات دور و بر ما هوشمند است و به همین دلیل کنتورهای آب نیز هوشمند سازی شده اند. کنتور آب هوشمند همان کنتور آب معمولی است با این تفاوت که به یک دستگاه ثبت کننده اطلاعات متصل می باشد. از این طریق کنترل، مدیریت و نظارت بر مصرف آب به طور مداوم صورت خواهد گرفت. با استفاده از این کنتورها دیگر نیازی به ارسال قبض نیست زیرا در لحظه می توان مصرف آب را مورد ارزیابی و بررسی قرار داد.
این کنتورها به سیستم اندازه گیری پیشرفته مجهز می باشند. کنتورهای آب هوشمند عملکردی مجزا از جمعیت، موقعیت مکانی، شهر و یا حتی زیرساخت‌ های موجود دارند. این کنتورها در انواع و اقسام مدل ها در بازار عرضه می گردند.

مزایای استفاده از کنتور آب هوشمند

مزایای کنتور آب هوشمند بر کسی پوشیده نیست زیرا استفاده از این کنتورها به دلیل وجود همین مزایا می باشد. در ادامه این مزایا را به شما معرفی می کنیم پس بخش بعدی را از دست ندهید.

مدیریت مصرف

کنتورهای آب معمولی امکان مدیریت مصرف لحظه ای را ندارند و به همین دلیل شما باید صبر کنید تا دوره مصرف به پایان رسیده و قبض آب برایتان صادر شود. از این طریق در لحظه متوجه نخواهید شد که چه اندازه آب مصرف کرده اید و این امکان در پایان دوره برایتان فراهم می شود. در کنتورهای آب هوشمند چنین نیست و شما می توانید در لحظه بر مصرف آب نظارت کرده و آن را مدیریت کنید.

امکان قرائت از راه دور

در کنتورهای معمولی حتما باید مأمور قرائت کنتور به طور حضوری به درب خانه یا ساختمان شما مراجعه نموده و عدد مشخص شده را وارد نماید. بدین شکل قبوض آب بر اساس میزان مصرف صادر می شوند. این کار زمانبر است و برای انجام آن نیاز به وقت و انرژی نیروی انسانی می باشد. این در حالی است که در کنتورهای هوشمند می توان از راه دور کنتور را قرائت کرده و میزان مصرف آب در سامانه ثبت شود.

قطع آب در مواقع خطرناک

هرچه پیش می رویم تمام وسایل و تجهیزات برای ارتقای سطح زندگی تولید می شوند تا کیفیت زندگی افزایش یافته و خطرات کاهش یابند. از مزایای کنتور آب هوشمند نیز قطع آب در مواقع خطرناک است. در واقع زمانی که رله تعبیه شده در بخش خروجی نشتی یا خطری را احساس کند، دستور قطع آب را صادر می نماید. بدین شکل از هدر رفتن آب جلوگیری شده و خرابی و آسیب های محیط نیز به حداقل ممکن خواهد رسید.

دامنه کارکرد دمایی بالا

کنتور آب هوشمند با مواد و متریال باکیفیت ساخته شده است. این متریال به گونه ای ترکیب شده اند که در انواع شرایط دمایی تحمل داشته و دچار تغییر نشوند. در واقع کنتورهای آب هوشمند در برابر انواع آب و هوای سرد و گرم مقاوم هستند. بر این اساس می توانید از این کنتورها در سردترین و گرم ترین نقاط استفاده نموده و هیچ نگرانی از جهت خراب شدن آن در دمای کم یا زیاد نداشته باشید.

عدم قابلیت دستکاری در میزان آب مصرفی

بعضی از کنتورهای معمولی به راحتی قابل دستکاری هستند و به همین دلیل افراد سودجو می توانند میزان آب مصرفی را تغییر داده تا مبلغ کمتری را بپردازند. این موضوع سبب هدر رفتن منابع و عدم یکسان بودن حقوق مشتریان می شود. به همین دلیل در کنتورهای هوشمند این ویژگی در نظر گرفته شده تا مشتریان و یا افراد سودجو نتوانند میزان آب مصرفی را دستکاری کنند.

 

دارای سنسورهای حساس

سنسورهای این کنتورها از حساسیت ویژه ای برخوردار بوده و به همین دلیل در برابر ضربه، دما، باز شدن درب و میدان مغناطیسی بسیار حساس می باشند. این کنتورهای هوشمند به دلیل ویژگی های منحصر به فرد خود دارای بالاترین میزان دقت و کمترین حد خطا در کنتورها هستند.

 

ارائه گزارش آنلاین

گاهی ممکن است که کنتورها در عملکرد خود تغییری را احساس کنند. در واقع این مانند این است که کنتور به درستی کار نکند. به همین دلیل یکی از مزایای کنتور آب هوشمند ارائه گزارش آنلاین به مرکز کنترل می باشد. از این طریق مرکز کنترل در جریان این نحوه عملکرد قرار گرفته و در سریع ترین زمان برای رفع مشکل اقدام می نمایند.

 

قابلیت تنظیم آب ورودی

در کنتورهای معمولی قابلیت تنظیم آب ورودی وجود ندارد و به همین دلیل آب در تمام مدت به صورت یکسان به لوله ها وارد می شود مگر اینکه فشار آب به طور کلی کم باشد. این در حالی است که در کنتور آب هوشمند قابلیت تنظیم آب ورودی با دقت نیم درصد وجود دارد. بدین شکل می توان میزان آب ورودی را به خوبی تنظیم کرد و در مصرف آب صرفه جویی نمود.

 

تعمیر آسان

کنتورهای آب هوشمند دارای تعمیرات آسانی هستند زیرا این کنتورها مشکلات و آسیب ها را نشان داده و دیگر نیازی به تفسیر و جستجو برای یافتن مشکل نیست. از این طریق آب در طولانی مدت قطع نخواهد بود و کاربران در سریع ترین زمان ممکن کنتور تعمیر شده و سالمی خواهند داشت. این قابلیت سبب صرفه جویی در زمان و انرژی کاربران می گردد.

 

جمع بندی

مزایای کنتور آب هوشمند را در این مطلب بررسی کردیم. شما می توانید با خواندن اطلاعات ارائه شده در این مطلب برای انتخاب کنتور مورد نظر خود اقدام نمایید. توجه داشته باشید که کنتور آب هوشمند انتخابی منطقی و هوشمندانه است که میزان مصرف آب و هزینه های پرداختی برای آن را مدیریت می کند. شما می توانید کنتور آب مورد نظر را از بین انواع و اقسام کنتورهای آب هوشمندی که در بازار موجود هستند، انتخاب کنید.

×