راهنمای خرید سنسور فشار

راهنمای خرید سنسور فشار

سنسورهای فشار اجزای پیچیده الکترومکانیکی هستند که برای طیف وسیعی از کاربردها ویژگی های متفاوتی دارند. از آنجایی که این قطعه کاربردهای متنوعی دارد و در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد، قبل از خرید سنسور فشار باید نکاتی را به خاطر بسپارید و در مورد آنها اطلاعات کسب کنید. سنسور فشار اعم از غوطه ور و یا نوع دیگری از سنسورها یکی از کاربردی ترین گیج ها در صنعت هستند. برای دانستن ماهیت سنسور فشار تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

سنسور فشار چیست؟

سنسور فشار وسیله ای مجهز برای اندازه گیری فشار است که پارامتر فشار مکانیکی را به سیگنال خروجی الکتریکی تبدیل می کند. فشار در مکانیک سیالات، نیروی عادی اعمال شده به یک سطح است.

در واقع سنسور فشار یکی از تجهیزات اندازه گیری فشار است که باعث تبدیل تغییرات فیزیکی به سیگنال های الکتریکی تقویت نشده می شود. برای ساخت سنسور فشار طراحان می بایست هریک از جبران کننده ها و تقویت کننده های درجه حرارت و کالیبراسیون را در نظر داشته باشند. این قطعه کاربردهای فراوانی در صنایع مختلف دارد.

نکات مهم برای خرید سنسور فشار

 

نکات مهم برای خرید سنسور فشار

راهنمایی برای انتخاب سنسور فشار با توجه به نوع کاربرد و شرایط محیطی یکی از مهم ترین نیازهای صنعتگران و ماشین سازان است. هنگام خرید یک سنسور فشار، چند نکات مهم وجود دارد که باید آنها را بدانید تا مطمئن شوید که سنسور مورد نظر هدف شما را برآورده می کند.

اندازه گیری فشار

اولین چیزی که در هنگام خرید سنسور فشار باید در نظر گرفت، محدوده ای است که می تواند اندازه گیری کند. اگر به دنبال سنسوری هستید که خلاء بالا را اندازه گیری می کند، باید سنسورهای خاصی را خریداری کنید.

سنسور فشار مرجع

نکته مهم دیگر در انتخاب و خرید سنسور فشار این است که باید بدانید سنسور در چه نقطه ای فشار را اندازه گیری می کند. سه طرح اصلی سنسور فشار، فشار گیجی، فشار مطلق و فشار دیفرانسیل است.

محل نصب سنسور فشار

سنسورهای فشار باید بتوانند شرایط محیطی مورد انتظار مانند دمای محیط، تداخل الکترومغناطیسی، لرزش و شوک را تحمل کنند. در برخی موارد خاص سنسورها به مدار اضافی مانند حفاظت در برابر صاعقه نیاز دارند.

نوع کاربرد فشار

بسته به جایی که می خواهید از هر سنسور فشار استفاده کنید، باید از فناوری های مختلفی استفاده کنید. سنسورهای پیزوالکتریک مقاومت حرارتی خوبی دارند و می توانند طیف وسیعی از فشارها را اندازه گیری کنند. اما بطور معمول برای کاربردهای با دقت بالا، از سنسور فشار پیزورزیستیو استفاده می‌شود که قدرتمند اما بسیار حساس‌تر است.

دیجیتال یا آنالوگ بودن سنسور فشار

نکته مهم دیگر هنگام خرید سنسور فشار، دانستن آنالوگ یا دیجیتال بودن آن است. امروزه در اکثر کاربردها از سنسورهای دیجیتال به دلیل دقت بالا استفاده می شود. فشارسنج های دیجیتال از سنسورها و ریزپردازنده های پیشرفته برای نمایش دقیق ترین فشار روی نمایشگر دیجیتال استفاده می کنند.

استانداردهای اندازه گیری سنسور فشار

نکته مهم دیگر در خرید سنسور فشار این است که بدانید برای اندازه گیری این سنسور از چه استانداردی استفاده می شود. به طور کلی، psi و bar رایج‌ترین واحدهای اندازه‌گیری فشار در صنعت هستند. استانداردهای مختلفی در کشورهای مختلف استفاده می شود. به عنوان مثال، استاندارد NPT در آمریکا بسیار رایج است، اما استاندارد BSP در بریتانیا ترجیح داده می شود.

نوع دما و فشار کاری

هر سنسور بسته به شرایط کاری خود دارای محدوده دما و فشار قابل تحملی است. دما به راحتی بر فناوری ساخت این سنسورها تأثیر می گذارد. هنگامی که دما از محدوده بالا می رود و کاهش می یابد، سنسور ممکن است آسیب ببیند. موادی که در تماس با مایع یا گاز قرار می گیرند باید بتوانند فشار و عملکرد حرارتی طولانی مدت را تحمل کنند.

دقت سنسورهای فشار

دقت سنسور فشار را می توان به چهار عامل اصلی نسبت داد. این چهار فاکتور دقت دمای اتاق، خطی بودن، پسماند و تکرارپذیری ، تنظیمات فاصله (Span) و صفر، خطای حرارتی و پایداری بلند مدت هستند.

مجوزها یا گواهینامه ها

بیشتر کاربردها به محصولاتی نیاز دارند که برای این منظور طراحی و آزمایش شده باشند. این کاربردها ها نیاز به گواهینامه های خاصی دارند، به عنوان مثال گواهینامه DNV (مربوط به دریانوردی) برای استفاده از سنسور فشار در کشتی لازم است، و گواهینامه ATEX یا IECEx برای استفاده از سنسور در یک منطقه خطرناک در خطر انفجار بکار می رود.

بهترین روش خرید سنسور های فشار

بهترین روش خرید سنسور های فشار

اگر در هنگام خرید سنسور فشار بی دقتی کنید و یا محصول بی کیفیت و تقلبی را انتخاب و خریداری کنید، سرمایه شما به هدر می رود و می بایست یکبار دیگر هزینه کنید. مطمئنا خرید اینترنتی سنسور فشار را می توان بهترین روش برای خرید تمامی این سنسورها دانست.

انتخاب یک فرستنده فشار برای یک کاربرد خاص می تواند بسیار پیچیده باشد و خطاهای انتخاب می تواند منجر به ناکارآمدی تجهیزات یا حتی خطرات شود. هنگام انتخاب یا خرید، باید با در نظر گرفتن شرایط محیطی و عملکرد مطلوب، انتخاب درستی داشته باشید. خرید یک سنسور فشار خوب به افزایش راندمان دستگاه و گرفتن نتایج بهتر در کار و همچنین کاهش ساییدگی دستگاه یا آسیب به موتور کمک می کند.

قیمت سنسور فشار

قیمت سنسور فشار در بازار ایران بسیار بالاست. بنابراین هنگام خرید سنسور فشار باید از کیفیت و دقت سنسورها و ترانسمیترهای فشار اطمینان حاصل کنید. قیمت سنسور فشار بر اساس انواع سنسور فشار تعیین می شود.

قیمت سنسور فشار با توجه به نوع فناوری استفاده شده در ساخت آن تعیین می شود. علاوه بر این، قیمت این محصول با توجه به حداکثر و حداقل فشار قابل اندازه گیری، نوع درجه IP و آنالوگ یا دیجیتال بودن دستگاه تعیین می شود.

جمع بندی در خرید سنسور فشار

سنسور فشار یکی از ابزارهایی است که بور معمول در کاربردهای مختلف دریایی و آزمایشگاهی استفاده می شود.
در مجموع، سنسور فشار دارای قیمت مقرون به صرفه و همچنین عملکرد ایده آل است. دقت بالا، زمان پاسخ کوتاه، دامنه وسیع دمای کاربرد، مقاومت کامل در برابر شوک و ارتعاش و سازگاری الکترومغناطیسی بالا این محصول را قادر می سازد تا طیف گسترده ای از نیازهای اندازه گیری فشار دقیق، قابل اعتماد و ایده آل را در صنایع مختلف و محیط های سخت برآورده سازند.

×