سنسور فشار الکترونیکی

سنسور فشار الکترونیکی

سنسور فشار الکترونیکی دستگاهی است که برای اندازه گیری درجه فشار گاز و اجزای مایع استفاده می شود. می توان گفت این نوع سنسور امروزه کاربرد بسیار رایجی در مراحل تولید و کنترل دارد. با این نوع سنسور فشار، سیگنال های الکتریکی و داده های جمع آوری شده و به داده های ردیابی، تجزیه و تحلیل و آماری تبدیل می شود. فشار قطعات در یک فضای محدود را می توان با این نوع دستگاه ها به صورت راحت تری کنترل کرد. در صورت تمایل می توانید ما را همراهی کنید تا اطلاعات بیشتری درباره این سنسورها به دست آورید.

شناخت بهتر سنسور فشار الکترونیکی

قبل از تهیه این نوع سنسورها توصیه می شود که ابتدا به یک شناخت نسبی درباره آن ها برسید. معمولاً یک سنسور فشار الکترونیکی، فشار گازها یا مایعات را اندازه گیری می کند. این یک دستگاه اندازه گیری است که فشار اعمال شده را به سیگنال الکتریکی در میلی آمپر (mA)، میلی ولت (Mv) و ولت (V) تبدیل می کند. سنسور فشار جزء کلیدی برای نظارت و کنترل فشار یک مایع در یک سیستم بسته است.
آن ها معمولا یک دیافراگم کوچک دارند که بر اساس سطوح فشار برنامه ریزی شده باز یا بسته می شود. مبدل های فشار برای کنترل فشارهای نسبی، مطلق یا تفاضلی در فناوری سیستم استفاده می شوند. می توان گفت این نوع دستگاه های پیشرفته، اکثرا فشار یک سیستم هوای فشرده را بررسی و کنترل می کنند.

 

شناخت بهتر سنسور فشار الکترونیکی

عملکرد سنسور فشار

سنسور فشار الکترونیکی که حوزه های استفاده آن روز به روز در حال گسترش است، مدل های کاربری مختلفی دارد. یک سنسور فشار، فشار را اندازه گیری می کند و می تواند فشار وارده بر آن را به سیگنال های الکتریکی تبدیل کند. این سیگنال های الکتریکی سپس به کنترل کننده ها یا PLC ها منتقل شده و در آنجا پردازش و ضبط می شوند.

این دستگاه فوراً داده های فشار اعمال شده را تشخیص داده و آن را به مقدار سیگنال آنالوگ تبدیل می کند. پس از تولید داده‌ های سیگنال آنالوگ، مبدل ‌های لازم به داده ‌هایی تبدیل می‌ شوند که در برنامه ‌های کاربردی با یک مبدل قابل ارزیابی هستند.

سنسور فشار کجا استفاده می شود؟

برای اینکه اصطلاحات فیزیکی مانند فشار، دما، سرعت جریان معنادار شوند، باید با مقادیر عددی متناظر مشخص شوند. اشتباه نیست اگر بگوییم سنسورهای فشار تقریباً در هر زمینه ای کاربرد دارند، زیرا مدل های مختلفی از این ابزار فوق العاده تولید می شود. به عنوان مثال ، سنسور فشار هوا برای اندازه گیری فشار اتمسفر استفاده می شود، در حالی که سنسور فشار هیدرولیک برای اندازه گیری فشار به صورت آنلاین کارایی دارد.
به عبارت دیگر سنسور اندازه گیری فشار در همه جا به خصوص در شیمی و فیزیک استفاده می شود. علاوه بر اینها، معمولاً از سنسورهای فشار برای نظارت بر فیلترهای هوا در سیستم های خاص مانند HVAC بهره می گیرند. اگر فیلترها شروع به مسدود شدن کنند، سنسور فشار فوراً آن را تشخیص می دهد. به عبارت دیگر، سنسورهای فشار را می توان در هر کجا که تشخیص وضعیت نیاز باشد، استفاده کرد. اکنون چند کاربرد این محصولات را بیشتر بررسی خواهیم کرد.

برای جداسازی نشت لوله آب با سنسور فشار

یکی از کاربردهای رایج سنسور فشار الکترونیکی در زمینه مایعات است و عملکردی بی نظیر در این زمینه دارد. برای تشخیص شکستگی یا نشت در لوله؛ مبدل های فشار متعدد به لوله های بالا یا زیر زمین متصل می شوند. مکانی با بیشترین افت فشار نشان دهنده محل دقیق نشتی است. اگر از مبدل بی سیم استفاده می شود، می توانید از راه دور نشتی را نیز بررسی کنید.

نظارت بر فشار گاز

هنگامی که گاز غیرقابل اشتعال در یک مخزن ذخیره می شود، می توان از یک مبدل برای اندازه گیری فشار گاز و چگونگی تأثیر این فشار توسط عوامل محیطی مانند گرمای خورشید یا دمای پایین استفاده کرد. اگر قرار است گاز قابل اشتعال را اندازه گیری کنیم توصیه می شود از مبدل ساخته شده با محفظه ضد انفجار یا مبدلی که برای استفاده با گازهای انفجاری تایید شده است استفاده کنید.

 

قیمت سنسور فشار الکترونیکی

بی شک قیمت سنسور فشار الکترونیکی یکی از عواملی به حساب می آید که می تواند نقش اساسی در خرید این محصول داشته باشد. امروزه سنسورهای فشار کاربردهای مختلفی دارند همچنین مقدار ماده ای که باید اندازه گیری شود با توجه به نوع پروژه و متغیرهای تداوم متفاوت است. بنابراین با توجه به این امر اساسی سنسورهای مورد نیاز ممکن بوده متفاوت باشند و اینگونه قیمت سنسور نیز تحت تأثیر قرار خواهد گرفت. قیمت سنسور فشار الکترونیکی با توجه به برند، شرایط گارانتی و ابعاد متفاوت خواهد بود.
نوسانات بازار نیز در مبلغی که شما برای خرید این نوع دستگاه ها باید پرداخت کنید تاثیر خواهند گذاشت. اما به طور کلی کارایی که سنسور فشار الکترونیکی ارائه می دهد ارزشی بیشتر از بهای خرید آن دارد. در صورتی که شما مراکز معتبر و اصلی فروش را برای تهیه این محصولات انتخاب کنید مبلغ پرداختی برای شما بسیار کمتر خواهد بود.

خرید سنسور فشار الکترونیکی

تقاضای فراوان برای تهیه سنسور فشار سبب شده این محصول به صورت آنلاین نیز به فروش برسد تا متقاضیان بتوانند آن را راحت تر تهیه کنند. تهیه غیر حضوری این محصولات این امکان را برای شما فراهم کرده است که گزینه های متعددی برای خرید داشته باشید.اما برای خرید آنلاین حتماً دقت کنید که نوع مناسب را تهیه کرده و سپس مورد استفاده قرار دهید.

جمع بندی

سنسور فشار الکترونیکی برای کاربردهای جمع آوری و کنترل داده های آزمایشگاهی و صنعتی بسیار مفید است. مناطقی که مبدل فشار اعمال می شود بسیار زیاد هستند و این سنسور یکی از پرکاربردترین مدل ها به شمار می رود. روش کار این دستگاه به طور کلی با سایر سنسورها بسیار متفاوت بوده و تولید آن به صورت مدرن صورت گرفته است. در صورتی که قصد تهیه این دستگاه های کاربردی را دارید می توانید از مجموعه ما اقدام به خرید آن ها کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان سایت ما ارتباط بگیرید تا اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهند.

×