سنسور فشار صنعتی

سنسور فشار صنعتی

سنسور فشار صنعتی دستگاهی الکترومغناطیسی با عملکرد جهانی است که اهمیت بسیاری در سیستم های مختلف دارد. تولید این نوع محصولات سبب شده تحولی عظیم در صنایع متنوع ایجاد شود، زیرا کنترل فشار را بسیار راحت تر کرده اند. سنسور فشار انواع مختلفی دارد که هر کدام برای سیستم خاصی مورد استفاده قرار می گیرند.

به طور کلی شما باید ابتدا این نوع تجهیزات را بشناسید تا بتوانید آن ها را برای کارایی مدنظر خود خریداری کنید. در همین راستا ما را همراهی کنید تا در این مطلب اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم.

آشنایی با سنسور فشار صنعتی

به طور کلی باید اذعان کرد که هدف سنسورها، کنترل فشار دیفرانسیل، مطلق و اضافی یک محیط مایع و گاز است. بیشتر کنتورها برای کشتی سازی، انرژی، متالورژی، نفت، غذا، صنایع سبک و سنگین خریداری می شوند. دستگاه ها بر روی تجهیزات تبرید، کمپرسور، تهویه، آهنگری و پرس نصب قابل نصب هستند، البته می توان گفت این موارد تنها کاربردهای مختصر این مدل سنسور ها هستند.
سنسور فشار صنعتی یک وسیله ضروری برای اطمینان از ایمنی در یک منطقه عملیاتی است، زیرا به طور کامل و کارآمد نیازهای خاص هر برنامه را برآورده می کند. علاوه بر این قابلیت، کنترل دقیقی را در نظارت بر فشار تولید شده توسط سیالات مایع و گاز انجام می دهد. بنابراین، هنگام خرید سنسور فشار، توجه به مشخصات فنی آن عمدتاً با توجه به نقطه فشار قابل تنظیم، دقت و تکرارپذیری توصیه می شود.

عملکرد سنسورهای فشار صنعتی

نیاز بوده تا حدودی با شیوه عملکرد این مدل سنسور ها آشنا شوید تا ضروریت خرید آن ها را بیشتر درک کنید. سنسور فشار صنعتی، دستگاهی با ارزش برای نظارت بر فشار فرآیند، فشار هیدرولیک در محیط های مایع، گاز و ویسکوز و برای اندازه گیری خلاء است. علاوه بر این عملکردها که توسط سنسور فشار انجام می شود، اختلاف فشار بین دو کنتاکت مختلف را می توان با استفاده از یک سنسور فشار تفاضلی نیز تعیین کرد.

عملکرد سنسورهای فشار صنعتی

فن آوری سنسورهای فشار صنعتی

مدل‌ های سنسور فشار صنعتی که با فناوری مدرن توسعه یافته‌ اند و مطابق اصل مقاومت پیزو کار می ‌کنند. این امر باعث می‌ شود فشار یک ماده با سرعت معینی جریان الکتریکی را هدایت کند و جریان بار را به سطح خاصی مرتبط با فشار برساند.

با توجه به فناوری به کار رفته و مکانیزم مقاومت پیزو به عنوان ابزار مقاومت، انواع مختلف سنسورهای فشار صنعتی می‌ توانند از گیج های فشار، آلیاژهای فلزی یا نیمه‌ هادی ‌های پلی کریستالی استفاده کنند. در میان مدل‌ های اصلی سنسور فشار صنعتی با کاربرد گسترده در فرآیندهای صنعتی، موارد زیر برجسته می ‌شوند.

  •  سنسور فشار دیفرانسیل
  •  سنسور سنج
  •  سنسور فشار مطلق
  •  سیستم های اتوماسیون صنعتی

اجزای سازنده سنسور فشار

سنسور فشار دستگاهی بوده که قادر به اندازه‌ گیری فشار در یک گاز یا مایع و روی سطح آن در یک داده خروجی که به اطلاعات مرتبط برای صنعت تبدیل می ‌شود. سنسورهای فشار با فناوری های مختلف برای گرفتن سطوح فشار کار می کنند و به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از یک مکانیسم مکانیکی استفاده می شوند.
مایع یا گاز نیرویی بر سطح حسگر وارد می‌ کند که باعث می ‌شود از طریق قطعات خود، نوعی اطلاعات مرتبط را به شکل یک سیگنال الکتریکی دریافت کند. اجزای اصلی طراحی عبارتند از یک حسگر، مدارهای پردازش سیگنال، یک محفظه و دستگاه های خروجی. اصل عملکرد یک سنسور صنعتی بر اساس تبدیل فشار محیط کار به سیگنال جریان خروجی است.

سنسورهای فشار برای چه مواردی استفاده می شوند؟

سنسورهای فشار در تعدادی از کاربردهای مختلف برای کمک به کاربران در نظارت و کنترل پایداری فرآیند و همچنین تضمین ایمنی تجهیزات استفاده می‌ شوند. مهم است که خروجی سیگنال سنسور با ابزار دقیق کالیبره شود تا از دقت و قابلیت اطمینان اندازه گیری فشار اطمینان حاصل شود. به طور مختصر سنسورهای فشار در بسیاری از صنایع برای کاربری های مختلف به وفور مورد استفاده قرار خواهند گرفت. با این حال برای درک بهتر شما در این زمینه و آشنایی بیشتر اکنون مثال هایی را ذکر خواهیم کرد.

  •  سیستم های هشدار
  •  سطح آب در لوازم خانگی
  •  سیستم تنفسی پزشکی
  •  رباتیک
  •  اتوماسیون
  •  سیستم های خنک کننده
  •  کاربردهای کشاورزی
  •  با آن ها سطح اکسیژن را کنترل کنید
  •  هیدرولیک صنعتی

نکات لازم در خرید سنسور فشار

برای خرید هر کدام از تجهیزات اندازه گیری فشار که برای کاربردهای صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد دانستن نکات خاصی الزامی و مهم به حساب می آید. با توجه به تنوع بالای سنسورهای فشار ضروری خواهد بود که شما محصول مناسبی را خریداری کنید. همچنین باید مراکزی را برای تهیه این محصولات درنظر بگیرید که از اعتبار کافی برخوردار باشند. در صورتی که تاکنون اقدام به تهیه سنسورهای فشار صنعتی نکرده اید می توانید از تجربه افراد آگاه در این زمینه بهره بگیرید.

تعیین قیمت سنسورهای فشار صنعتی

تعیین قیمت سنسور فشار صنعتی با در نظر گرفتن عوامل متعددی صورت خواهد گرفت که به آن ها خواهیم پرداخت. یکی از مهم ترین این عوامل شرکتی است که اینگونه محصولات را تولید کرده و روانه بازار می کند. برند سازنده به عنوان عامل داخلی شناخته می شود که با توجه به هزینه خرید مواد اولیه و همچنین فناوری ساخت قیمت محصول را تعیین خواهد کرد.
شرکت های معروف و مشهور اکثرا محصولات خود را با قیمت کمی بیشتری به فروش می رسانند. نوسانات بازار و نوع سنسور فشار صنعتی نیز در تعیین این قیمت دخیل خواهند بود. اما عامل دیگری که نباید آن را از یاد برد مرکز عرضه کننده است که به صورت مستقیم و غیر مستقیم در این امر نقش دارد.

جمع
با قاطعیت می توان گفت سنسور فشار صنعتی پس از سنسورهای دما پرکاربردترین سنسور به شمار می رود. نام بردن از تمام مناطقی که چنین دستگاه هایی در آن ها استفاده می شود دشوار است. اما به طور کلی در هر گونه موتور، کمپرسور، تاسیسات آب، تولید مواد غذایی، شیمیایی و غیره مورد استفاده قرار می گیرند. شما می توانید این نوع محصولات را از طریق مجموعه ما خیلی سریع سفارش دهید. البته در این زمینه می توانید به اطلاعات بیشتری دست پیدا کنید فقط کافی است با کارشناسان ما ارتباط بگیرید.

×