فلاشینگ رینگ (flashing ring)

فلاشینگ رینگ (flashing ring)

فلاشینگ رینگ (flashing ring) نام یکی از تجهیزاتی است که به طور مستقیم با سیال در ارتباط می باشد. این تجهیز برای تمیز نمودن دیافراگم کاربرد دارد و پورت های آن در ابعاد گوناگونی ساخته می شود. با توجه به کاربردهای گسترده این ابزار در ادامه مطلب به بررسی بیشتر آن می پردازیم. اگر شما هم می خواهید در رابطه با فلاشینگ رینگ اطلاعات بیشتری کسب نمایید پس با ما همراه باشید.

فلاشینگ رینگ چیست؟

این تجهیز با فلز ساخته شده و بین دیافراگم و کانکشن فرآیند قرار می گیرد. این بخش به طور مستقیم با سیال در ارتباط می باشد و دارای پورت هایی برای تمیز نمودن سطح دیافراگم است. این پورت ها می توانند در دو ابعاد یک چهارم اینچ و یک دوم اینچ ساخته شوند. این فلاشینگ ها دارای حلقه نیز می باشند تا از تراز مونتاژ اطمینان حاصل شده و کل فرآیند مونتاژ به شکل صحیحی صورت گیرد.

به همین دلیل به این فلاشینگ، حلقه کالیبراسیون نیز می گویند که می تواند علاوه بر تمیز نمودن دیافراگم فشار واحد مورد نظر را کالیبره کند. فرآیند کالیبراسیون با ساندویچ کردن حلقه کالیبراسیون بین یک فلنج فرآیند و یک ریموت سیل انجام می گردد. از این دستگاه می توان به عنوان یکی از تجهیزات کاهنده استفاده کرد. فلاشینگ رینگ (flashing ring) به عنوان یک spacer و یا heat sink نیز کاربرد دارد.

کاربردهای مهم فلاشینگ رینگ

از این تجهیزات برای جلوگیری از گرفتگی اتصال های دستگاه استفاده می گردد. بدین شکل می توان این تجهیزات را برای ریموت سیل دیافراگم به کار برد. این نوع فلاشینگ در بین فلنج فرآیند و دیافراگم قرار گرفته و مزایای بسیاری دارد. کلیه لوازم جانبی مهر و موم دیافراگم و فلاشینگ ها با دقت و حساسیت بالایی ساخته شده اند. از این طریق در فرآیند استفاده از دیافراگم، آسیبی به آن وارد نشده و به طور کاملا بهینه نصب و سپس به کار می رود.

این نوع فلاشینگ برای ونت و یا درین فرآیند نیز مزایایی دارد و سبب می شود تا این تجهیزات زیر فشار آسیب نبینند. هر یک از این کاربردها سبب می شود تا شما از فلاشینگ ها در جای مناسب استفاده کنید و بخشی از نیازهای دستگاه را رفع نمایید. بدین شکل بهره وری دستگاه ها نیز افزایش پیدا می کند.

 

اهمیت استفاده از فلاشینگ رینگ

فلاشینگ رینگ (flashing ring) سبب می شود تا سیالات به صورت مستقیم با دستگاه در تماس نباشند. این موضوع نقش مهمی در سلامت دستگاه اندازه گیری دارد. به طور مثال زمانی که از گیج فشار یا ترانسمیتر استفاده گردد باید حتما دیافراگم سیل در تجهیزات نصب شده باشد. از این طریق تماس با سیال قطع شده و به دستگاه آسیبی وارد نمی شود. در صورتی که ارتباط با سیال قطع نشود، منجر به آسیب به گیج فشار و یا ترانسمیتر می گردد.

به کاربردن دیافراگم سیل و فلاشینگ برای موادی که گران روی بالایی دارند مناسب تر است. همچنین می توان از دیافراگم ها برای سیالاتی با رسوبات بالا استفاده کرد. بهتر است هر ۶ ماه یکبار دیافراگم سیل تمیز و شسته شود تا هیچ مانعی در مسیر آن قرار نگیرد. اگر بخواهید می توانید دیافراگم را به وسیله آب گرم و نمک و یا زایلین بشویید تا راحت تر شسته شود. بدین شکل از ماسیده شدن سیالات به تجهیزات اندازه گیری خودداری می شود.

 

نصب اصولی فلاشینگ رینگ

فلاشینگ رینگ ها در بین فلنج فرآیند و دیافراگم سیل هستند. این تجهیزات دارای اتصالاتی از نوع فلنج یا ویفر می باشند. هدف از نصب صحیح این تجهیزات در مسیر تجهیزات اندازه گیری، عدم برخورد سیالات با دستگاه های مخصوص اندازه گیری می باشد. بدین  شکل می توان سطح دیافراگم را به آسانی تمیز کرده و رسوبات و آلودگی های آن را نابود کرد. تمیز کردن دیافراگم از طریق فلاشینگ رینگ (flashing ring) سبب می شود تا نحوه عملکرد دستگاه با هیچ اختلالی روبرو نگردد.

 

خرید فلاشینگ رینگ

پیش از آنکه خرید فلاشینگ رینگ را قطعی کنید باید به جنس و دوام آن توجه داشته باشید. هر اندازه که فلاشینگ از جنس بهتر و مقاوم تری ساحته شده باشد، دوام آن بیشتر خواهد بود. اگر در مورد جنس فلاشینگ اطلاعات لازم را ندارید پس بهتر است به مرکز ارائه دهنده این تجهیزات مراجعه کنید. انتخاب مرکز مناسب و معتبر به شما می کند تا محصولی که می خرید کاملا مطمئن و معتبر باشد. سعی کنید اعتبار مرکز ارائه دهنده را پیش از خرید و با دقت بالایی بررسی نمایید.

بدین شکل درصد سلامت فلاشینگ بالاتر خواهد رفت و شما خرید مطمئن تری خواهید داشت. حتما به ابعاد فلاشینگ توجه داشته باشید تا پس از‌ خرید، پورت های آن به شکل صحیحی قابل استفاده قرار گیرند. اگر پورت ها سایز مناسبی نداشته باشند کارایی لازم را نخواهند داشت. به همین علت باید تک تک وسایل با دقت بالا انتخاب شده تا آسیب تازه ای را در کل فرآیند به دنبال نداشته باشند.

 

جمع بندی فلاشینگ رینگ

فلاشینگ رینگ (flashing ring) از جمله لوازمی است که کارایی بسیار زیادی در سیستم دارد. اگر فکر می کنید که فردی می خواهد فلاشینگ نصب کند و سیستم خود را از شر نفوذ مواد اولیه به بخش های مهم دستگاه حفظ نماید پس فلاشینگ رینگ بهترین راه چاره می باشد. این موضوع به این دلیل است که فلاشینگ ها خود با سیالات تماس یافته و از نفوذ این آلودگی ها به داخل دستگاه جلوگیری می کنند. خوب است پیش از خرید فلاشینگ ها علت استفاده از آن را بدانید و متناسب با نوع فعالیت و زمینه خود فلاشینگ مناسب تری را بخرید.

ابعاد پورت فلاشینگ نیز در انتخاب شما نقش دارد. هر اندازه که پورت ها دارای اندازه مناسب تری باشند، ترکیب‌های سیالات را از دسترس دور‌ خواهند کرد.

×