قیمت کنتور آب

قیمت کنتور آب

کنتور آب یکی از ملزوماتی است که خرید آن از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. برای کسانی که می خواهند کنتور آب بخرند هیچ چیزی با اهمیت تر از کیفیت و قیمت آن نیست. به همین دلیل کسب اطلاعات در مورد ویژگی های کنتور و قیمت کنتور آب بسیار مورد توجه می باشد. در این مطلب به بررسی این موضوع می پردازیم پس با ما همراه باشید.

کنتور آب چیست؟

کنتور آب یکی از تجهیزات اندازه گیری آبی است که از داخل لوله عبور کرده و به مصرف می رسد. مقدار آبی که مصرف می شود و عدد آن را کنتور نمایش می دهد دِبی کل می گویند. واحد اندازه گیری آب مصرفی، لیتر است و در مواردی از واحد متر مکعب نیز استفاده می کنند. کنتورهای آب انواع و اقسام مختلفی دارند و هر کدام دارای ویژگی های خاصی می باشند. شکل اکثر کنتورها کره ای است تا مایع در داخل آن به گردش درآید.
در داخل مخزن کنتور یک پروانه تعبیه شده که دارای چهار تیغه یا پره است. از یک سو آب وارد مخزن شده و تیغه ها را می چرخاند. بدین شکل حجم مخزن بر روی نمایشگر مشخص می شود. با عبور کردن هر یک لیتر آب، یک شماره به عدد نمایش داده شده بر روی نمایشگر کنتور اضافه می گردد.

انواع کنتور آب

کنتور آب نیز مانند بسیاری از تجهیزات دارای انواع و اقسام مختلفی است. شناخت انواع این کنتورها به شما کمک می کند تا از قیمت کنتور آب و سایر ویژگی های آن مطلع شوید. شما پیش از خرید کنتور آب باید بدانید که کدام مدل برایتان مناسب تر است و در ادامه ما به شما در این راه کمک خواهیم کرد.

کنتور آب پیستونی

این کنتور آب برای آب هایی مناسب است که بدون ذرات شن و ماسه باشند و کیفیت بالایی داشته باشند. دقت این کنتورها بالا بوده و در برابر آب و هوای گوناگون مقاوم می باشد. به همین دلیل در سرمای زیر صفر نیز این کنتور یخ نخواهد زد. دبی استارت این نوع کنتور پایین است و به همین دلیل در شهرهای جنوبی و شهرهایی که برای رفع کمبود آب، منبع ذخیره آب دارند از آن استفاده بسیاری می شود.

کنتور آب مولتی جت خشک

این کنتور برای هر نوع آب و هوا و هر نوع آبی مناسب می باشد. اگر کنتور آب مولتی جک خشک از برند معتبری ساخته نشده باشد ممکن است در زمان کوتاهی دچار خرابی مگنت شود. این نوع کنتور آب برای اندازه گیری در دبی های کم و یا دبی های بالا، دارای ضعف در اندازه گیری می باشد. کلاس دقتی این دستگاه متوسط است و در برابر انواع آب ها و آب های شور نیز مقاوم می باشد. کنتور آب مولتی جت خشک در مقابل ضربات هیدرولیکی آب بسیار مقاوم می باشد اما دستکاری و برداشت غیر مجاز از آن بسیار آسان می باشد.

کنتور آب مولتی جت نیمه خشک

این نوع کنتور شباهت هایی به کنتور قبلی دارد اما برای آب هایی با کیفیت متوسط به بالا مناسب می باشد. کلاس دقتی این کنتور آب بالا می باشد و در برابر ضربات هیدرولیکی آب نیز مقاوم است. قیمت کنتور آب به گونه ای است که می توان از آن به راحتی استفاده نمود. این کنتور برای اکثر مناطق با آب و هواهای مختلف مناسب است.

کنتور سینگل جت

کنتور سینگل جت دارای دبی استارت پایینی است و نسبت به مولتی جک از کیفیت و دوام بیشتری برخوردار می باشد. کلاس دقتی این کنتور بالا بوده ولی مقاومت مناسبی در برابر ضربات هیدرولیکی آب ندارد. از این نوع کنتور آب می توان برای واحدهای آپارتمانی استفاده کرد و علاوه بر این دارای قیمت بسیار مناسبی می باشد.

نکات مهم خرید کنتور آب

برای خرید کنتور آب باید به نکاتی توجه داشته باشید تا خرید این کنتور با قیمت آن قابل توجیه باشد.

  •  کنتور آب باید از موادی ساخته شده باشد که دارای کیفیت بالایی هستند. این مواد سبب می شوند که کیفیت و دوام کنتور افزایش یافته و تا مدت ها ماندگار باشد.
  •  مواد به کار رفته در ساخت کنتور باید به گونه ای باشند که با تغییرات دما دچار افت کیفیت یا ارائه نتایج نادرست نشوند.
  •  مواد و تجهیزاتی که برای اندازه گیری آب در کنتور مورد استفاده قرار می گیرند و وظیفه شمارش آب را بر عهده دارند باید از موادی کاملا ایمن و غیر سمی ساخته شده باشند‌.
  •  قیمت کنتور آب تا حد زیادی به مقاومت کنتور بستگی دارد. کنتور آب باید از موادی ساخته شده باشد که در برابر خوردگی مقاوم باشد. این بدان معنا است که خوردگی داخلی و خارجی به هیچ وجه نباید اتفاق بیفتد تا یک کنتور به عنوان کنتور مرغوب و ایده آل شناخته شود.
  •  اگر این امکان وجود دارد که در زیر صفحه کنتور آب بخار جمع شود پس باید کنتور انتخابی دارای محافظی برای جلوگیری از ایجاد بخار آب باشد.
  •  بخش نشانگر کنتور که برای شمارش و اندازه گیری آب مصرفی کاربرد دارد باید دارای پوشش مقاومی باشد. این پوشش باید ظاهری شفاف داشته باشد تا اعداد آن قابل رویت و مشاهده باشند‌.
  •  کنتور آب باید دارای ابعاد و اندازه مصوب در قوانین باشد و حجم بیشتری را در فضا اشغال نکند.
  •  کنتور انتخابی باید ارتکاب جرم و سواستفاده را به حداقل برساند تا کاربران با توجه به میزان آب مصرفی، مبلغ و هزینه آن را پرداخت نمایند.
  •  کنترل آب از طریق نمایشگر آن امکان پذیر است و به همین دلیل نمایشگر آن باید دارای کیفیت بالایی باشد.
  •  مصرف آب کنتور نباید به نفع شخصی خاص باشد زیرا مصارف آن کاملا معلوم و مشخص می باشد.

جمع بندی

قیمت کنتور آب را مورد بررسی قرار دادیم تا شما بتوانید متناسب با نیاز خود کنتور مناسبی را انتخاب کنید. انواع کنتورهای بررسی شده هر کدام ویژگی ها و مزایای خاص خود را دارند و به همین دلیل با توجه به نوع آب باید از کنتور مناسب استفاده شود. کنتورهای مورد استفاده اکثرا در تمامی مناطق قابل استفاده می باشند اما اگر محیط زندگی شما دارای اقلیم خاصی است پس به نوع کنتور انتخابی باید بیشتر توجه کنید.

سئو سایت

×