نمایندگی کنتور آب هوشمند

نمایندگی کنتور آب هوشمند

در جامعه ای که ما زندگی می کنیم میزان استفاده از آب بسیار زیاد شده و افراد بسیار کمی هستند که در مصرف آب صرفه جویی می کنند و این گونه مصرف برای آینده ما یک بحران اساسی است و در این بحران در آینده افراد زیادی درگیر کم آبی می باشند. کنتور آب هوشمند یکی از دستگاه هایی است که در آن میزان حجم از آب استفاده شده را اندازه گیری می کند و میزان آن به صورت آنلاین نمایش داده می شود.
ما در این مقاله می خواهیم در مورد کنتور آب هوشمند و نمایندگی آن صحبت کنیم و تمام اطلاعات در مورد این دستگاه را در اختیار شما قرار می دهیم، با ما همراه باشید.

 

وظیفه کنتور آب هوشمند چیست؟

با توجه به این که ایران یک کشور نسبتا خشک است باید در بهینه آب صرفه جویی کنیم، دستگاه کنتور آب هوشمند یکی از این نوع وسیله ها است که به صرفه جویی از آب کمک می کند و به این صورت است که این وسیله میزان ورودی آب را مشخص و اندازه گیری می کند.

این دستگاه اگر شخصی بیش از حد معمول از آب استفاده کند به آن اخطار می دهد که در میزان استفاده از آن صرفه جویی کند و اگر هم به درستی از آب استفاده کرد به آن تشویقی می دهد که در دئره های دیگر هم به درستی از آب استفاده کند.
کنتور آب هوشمند به کسانی که مسئول کنترل میزان مصرفی آب هستند این امکان را می دهد که از راه دور با مشترکان در ارتباط باشد و میزان آب مصرفی آن ها را چک کنند و همان طور که گفتیم برای آن هایی که زیاد مصرف می کنند اخطار بفرستد و برای کم مصرفان طرح تشویقی و یا از راه دورقبض را برای مشترکان ارسال کند تا آن ها هزینه مصرف آبآن دوره را پرداخت کنند.

کنتور آب هوشمند چگونه کار می کند؟

در واقع کنتور آب هوشمند، به کنتور آب متصل می شود و تمام اطلاعات را به صورت آنلاین در پورتال مشتری قرار می دهد این وسیله از 3 قسمت کار می کند که در اولین قسمت میزان جریان و ورودی آب را بررسی و اندازه گیری می کند، در قسمت بعدی میزان مصرفی را به صورت داده جمع آوردی می کند و در قسمت آخر این داده های جمع آوری شده را در اختیار مشتری قرار می دهد.
به ترکیب کنتور آب و کنتور آب هوشمند SWM (Smart water metering) می گویند، که به معنی فناوری اندازه گیری میزان حجم آب است. این فناوری یک فناوری نوین است که کاربر بسیار فراوانی در صرفه جویی از آب دارد و از این فناوری نوین بسیاری کشور ها که ایران هم شامل آن می شود استفاده می کنند. این فناوری در حال توسعه است و بیشتر کشور ها به این سمت رو آورده اند که این وسیله هوشمند را استفاده کنند.

 

انواع کنتور آب هوشمند

این وسیله به بهینه سازی و همچنین مدیریت آب کمک بسیار زیادی می کند و الگوی مصرف آب مشترکان را بررسی می کند و همچنین مشترکانی که بیشترین مصرف را دارند را شناسایی می کنند.
این کنتور های هوشمند انواع مختلفی دارند که شامل:

 

کنتور آب هوشنمند آلتراسونیک

کنتور آلتراسونیک که این کنتور هوشمند میزان مصرف آب را با دقت بیشتری اندازه گیری می کند. این کنتور عمر بسیار بالایی دارد به این صورت که بدون تعویض باتری آن راحت 10 تا 15 سال کار می کند. این وسیله بیشتر در جاهایی که بیشترین آسیب بهش وارد می شود قرار دارد یعنی جایی که احتمال آسیب دیدگی این وسیله بالا است به همین خاطر بدنه بسیار مقاومی دارد و از استاندارد بالایی برخوردار است، به طور کلی اگر می خواهید که یک کنتور آب هوشمند با عمر بالایی داشته باشید این محصول را به شما پیشنهاد می کنیم.

 

 کنتور آب هوشمند صنعتی

کنتور آب هوشمند صنعتی و کشاورزی که این کنتور همان گونه که از اسمش مشخص است در صنعت و کشاورزی مورد استفاده است و به غیر از اندازه گیری میزان حجم آب، حجم گاز را هم اندازه گیری می کند.

این کنتور هوشمند برای کشاورزان بسیار مناسب است چون در کشاورزی همان گونه که می دانید آب بسیار زیادی مصرف می شود و اگر این کنتور آب هوشمند به کنتور آب کشاورزان وصل بشود، کشاورزان به راحتی می توانند میزان آب مصرفی را محاسبه کنند و از این طریق در صرفه جویی از آن دقت کنند تا هشداری برای آن ها، از طرف شرکت آب نیاید. آمار رسمی نشان می دهد.

در ایران حدود 92 درصد از آب مصرفی در کشاورزی استفاده می شود و 7 درصد آن را مردم ایتفاده می کنند و تنها 1 درصد از این آب در صنعت استفاده می شود ولی این آمار در کشور های دیگر در کشاورزی بسیار کم تر است چون کشاورزان از آب مصرف بی رویه می کنند و از آن به درستی استفاده نمی کنند. پس کشاورزان سعی کنند که از این محصول استفاده کنند تا در آینده با بحران کم آبی مواجه نشویم.

 

 

خرید کنتور آب هوشمند

برای خرید کنتور آب هوشمند شما باید به این نکته دقت کنید که آن محصول، استاندارد های لازم را داشته باشد، حتما باید به این موضوع دقت کنید و هنگام خرید آرم استاندارد آن را چک کنید چون اگر استاندارد های لازم را نداشته باشد شما مدت کمی از آن محصول می توانید استفاده کنید و یا اصلا نمی توانید از آن استفاده کنید. علاوه بر آرم استاندارد که یک شاخصه مهم در خرید کنتور آب هوشمند است، کیفیت محصول، قیمت محصول، گارانتی آن و… بسیار مهم است که شما هنگام خرید باید به این نکات دقت کنید.
سایت دیفاکو این تضمیت را برای مشرتانش گذاشته که محصولاتش تمام موارد بالا مانند استاندار، کیفیت و… را دارد و شما می توانید به راحتی این محصولات را خریداری کنید.

 

جمع بندی نمایندگی کنتور آب هوشمند

شما برای این که بخواهید از این وسیله خریداری و استفاده کنید باید حتما از نمایندگی های کنتور آب هوشمند این وسیله را تهیه کنید چون امکان این وجود دارد که یک محصولی قیمت ارزانی داشته باشد ولی از نمایندگی نباشد در این حالت احتمال دارد که آن محصول تقلبی باشد و بعد از یک مدت از استفاده به درستی کار نکند.
سایت دیفاکو نماینده رسمی کنتور آب هوشمند است و مشتریان به راحتی می توانند محصولاتشان را این این سایت سفارش بدهند.

×