نکات خرید کنتور آب هوشمند

نکات خرید کنتور آب هوشمند

کنتورهای آب انواع و اقسام گوناگونی دارند و به همین دلیل تنوع کنتورها بسیار زیاد است. افرادی که می خواهند کنتور آب مورد نظر خود را انتخاب و خریداری نمایند باید به نوع آن توجه ویژه ای داشته باشند. یکی از انواع این کنتورها نمونه هوشمند است. نکات خرید کنتور آب هوشمند به شما کمک می کند تا کنتور مورد نظر را با اطلاعات و آگاهی بیشتری تهیه کنید. در ادامه مطلب این نکات مهم را به شما عزیزان ارائه می دهیم پس با ما همراه باشید.

کنتور آب هوشمند چیست؟

این روزها که همه چیز هوشمند است پس جای تعجب ندارد که کنتور آب نیز هوشمند شده اند. کنتور آب هوشمند در واقع همان کنتور آب معمولی است که به یک دستگاه ثبت کننده اطلاعات متصل می باشد. بدین شکل به صورت مداوم بر مصرف آب نظارت خواهد شد. بدین شکل دیگر نیازی بر انتظار برای رسیدن قبض نیست بلکه می توان در لحظه بر مصرف آب نظارت داشت.

در واقع این کنتورها به عنوان بخشی از سیستم زیرساخت اندازه گیری پیشرفته مجهز می باشند. کنتورهای آب هوشمند بدون در نظر گرفتن جمعیت، موقعیت مکانی، شهر و یا حتی زیرساخت‌های موجود در انواع و اقسام مدل ها در دسترس کاربران قرار دارند.

مزایای کنتور آب هوشمند

مزایای کنتور آب هوشمند

نکات خرید کنتور آب هوشمند بسیار با اهمیت است و باید در ابتدا به سراغ بررسی مزایای این نوع کنتور برویم. این کنتورها نشت آب را در سریع ترین زمان هشدار می دهند تا برنامه ریزی های لازم در کوتاه ترین زمان برای تعمیرات صورت گیرد. این کنتورها در مصرف آب و هزینه پرداخت آن صرفه جویی می نمایند. بدین شکل مدیریت و بهینه سازی آب به خوبی انجام می گردد. دامنه کارکرد دمایی این کنتورها بالا می باشد و در انواع دماهای کم و زیاد مقاوم است.
کنتور آب هوشمند دارای یک خروجی دارای رله است و در صورتی که مشکلی ایجاد شده و یا خطری احساس گردد، دستور قطع آب و یا قطع پمپ صادر می گردد. در کنتور آب هوشمند می توان هرگونه تغییر را متوجه شده و به مراکز کنترل اعلام نمود. این کنتورهای هوشمند میزان آب مصرفی را به صورت آنلاین نمایش داده و دقت بالایی دارند.

تمام کنتورهای هوشمند در مقابل دستکاری ها مقاوم بوده و امکان دستکاری در میزان آب تقریبا صفر است. این کنتورهای هوشمند دارای سنسورهای ضربه، دما، باز شدن درب کنتور و تشخیص میدان مغناطیسی نیز می باشند.

دلیل استفاده از کنتور آب هوشمند

استفاده از هر یک از تجهیزات مزایایی دارد و با توجه به دلایلی به کار می رود. دلیل استفاده از کنتور آب هوشمند نیز از جمله مواردی است که در رمان خرید باید به آن توجه نمود.

مانیتور کردن زیرساخت تاسیسات

این کنتورها به شرکت‌ های بزرگ و تاسیسات گوناگون این امکان را می دهند تا لوله‌ها، کنتورها، شیرها، تأسیسات و سایر تجهیزات مهم را ببینند. بدین شکل زیرساخت ها کنترل شده و از ایجاد مشکلات و خطرات مختلف جلوگیری می گردد. در چنین شرایطی مسئولان و مدیران می دانند که باید برای رفع مشکل به کجا مراجعه نمایند. از این طریق آبرسانی برای مدت زمان طولانی متوقف نخواهد شد.

بهینه سازی مصرف آب

یکی از نکات خرید کنتور آب هوشمند بهینه سازی مصرف آب است. به کمک یک سیستم اندازه گیری آب هوشمند، شرکت‌ های آب از مصرف دقیق میزان آب مطلع خواهند شد. این موضوع در بهینه سازی مصرف آب نقش دارد و بسیار مورد توجه می باشد. از این طریق کاربران به صورت مداوم از میزان مصرف آب مطلع شده و به همین دلیل مصرف خود را بهینه سازی خواهند کرد.

بهبود ارائه خدمات به مشتریان

مصرف کنندگان تمایل دارند که نحوه خدمات رسانی به آنها بهبود پیدا کند. استفاده از کنتورهای هوشمند، خدمات مشتری را بهبود می بخشد. با کمک یک سیستم اندازه گیری آب هوشمند، داده ها به طور دقیق اندازه گیری شده و عدد مشخص تری را ارائه می دهند. از این طریق کاربران خدمات را در کوتاه ترین زمان دریافت می نمایند.

 

نحوه کارکرد کنتور آب هوشمند

نحوه کارکرد کنتور آب هوشمند

کنتور آب هوشمند در واقع یک کنتور آب استاندارد یا معمولی است همان عملکرد را دارد. برای هوشمند سازی کنتور آب از یک دستگاهی استفاده شده که امکان خواندن، ذخیره سازی، نمایش و انتقال داده‌های مصرف آب را به صورت دائمی و در لحظه فراهم کرده است. میزان و یا تعداد دفعات ورود به سیستم و انتقال و ارائه اطلاعات بدست آمده به پیکربندی کنتور آب هوشمند بستگی دارد. فاصله زمانی معمول برای کنتورهای آب هوشمند خانگی به صورت ساعتی می باشد. از این طریق میزان مصرف آب به طور دقیق مشخص شده و کاربران می توانند با خیال آسوده تری از میزان آب مورد نظر خود استفاده کنند.

بخش های مختلف کنتور آب هوشمند

یکی از انواع کنتورهای آب نوع هوشمند آن است‌. بدین شکل دبی آب به طور لحظه ای اندازه گیری شده تا حجم مصرفی به طور دقیق مشخص شود‌. این کنتورها مانند سایر کنتورها از بخش های مختلفی ساخته شده اند. این دستگاه ترکیبی از سه بخش است که به طور هماهنگ با هم کار می کنند. سه بخش اصلی دستگاه کنتور آب هوشمند شامل کنتور دیجیتال برق، کنتور حجمی آب و قطعات مدیریت مصرف آب می باشد. یکی از نکات خرید کنتور آب هوشمند هماهنگی بخش های مختلف آن است. شما باید به این مورد توجه داشته باشید تا کنتور انتخابی به صورت دقیق و کاملا هماهنگ به ارائه اطلاعات و میزان مصرف آب بپردازد.

جمع بندی

در این مطلب به بررسی نکات مختلفی برای خرید کنتور آب هوشمند پرداختیم. پس با خواندن این مطلب می توانید اطلاعات دقیقی در مورد این کنتور بدست آورده و در مورد کارکرد آن نیز بیشتر بدانید. در واقع ما در این مطلب از صفر تا صد خرید این کنتورها را ارائه داده ایم. بهتر است پیش از خرید کنتور هوشمند بخش های مذکور را با دقت بخوانید. نحوه کارکرد، بخش های مختلف این سیستم ها و مزایای آن را نیز به طور کامل ارائه کرده ایم تا دامنه اطلاعات شما کامل گردد و بتوانید بهتر و آسان تر برای هوشمند سازی کنتورهای آب اقدام نمایید.

×